Przedmiotem Projektu jest wykonanie rozbudowy drogi krajowej nr 8 Warszawa - Białystok do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Wyszków – granica województwa podlaskiego, odcinek Ib – węzeł „Poręba” (bez węzła) – obwodnica Ostrowi Mazowieckiej od km 529+470,00 do km 545+582,04 o długości ok. 16,11 km”
Zakres inwestycji obejmuje:
1) Budowę:
a) Roboty drogowe:
- budowę drogi ekspresowej S8,
- budowę węzłów drogowych (2 węzły) wraz z budową i rozbudową dróg poprzecznych,
- rozbudowę istniejących dróg w zakresie inwestycji,
- przebudowę istniejących ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z projektowaną inwestycją,
- budowę skrzyżowań,
- budowę chodników, zjazdów, zatok autobusowych,
- budowę dróg dojazdowych,
- budowę systemu odwodnienia powierzchniowego i wgłębnego,
- budowę przepustów drogowych, także pełniących funkcje przejść dla zwierząt,
- rekultywację terenu w miejscu rozbiórek istniejących dróg.
b) Roboty mostowe i konstrukcje inżynierskie:
- budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej pełniących również funkcję przejść dla zwierząt,
- budowę wiaduktów w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych,
- budowa kładki dla pieszych w ciągu poprzecznego pieszego ciągu komunikacyjnego,
c) Roboty branżowe w zakresie urządzeń towarzyszących:
- budowę sieci kanalizacji deszczowej, kanalizacji tłoczonej oraz przepompowni wód deszczowych,
- budowę kanału technologicznego,
- budowę sieci wodociągowej,
- budowę zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych wraz z urządzeniami podczyszczającymi (osadniki i separatory),
- budowę przejść i przepustów dla zwierząt,
- budowę ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych,
- wycinkę istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie,
- nasadzenie zieleni (przydrożnej, osłonowo-izolacyjnej, przy przejściach dla zwierząt, ozdobnej i funkcjonalnej, dogęszczającej w lasach),
- wykonanie barier ochronnych,
- wykonanie elementów oznakowania pionowego i poziomego,
- budowę ogrodzenia drogi,
- wykonanie wjazdów awaryjnych,
- wykonanie przejazdów awaryjnych,
- budowę oświetlenia drogowego,
- budowę sieci i urządzeń elektroenergetycznych,
- przebudowę cieków naturalnych,
- przebudowę istniejących rowów i cieków melioracyjnych,
- przebudowę linie elektroenergetycznych,
- przebudowę linii teletechnicznych,
- przebudowę sieci wodociągowej,
- przebudowę kanalizacji sanitarnej,
- przebudowę sieci gazowej,
- przebudowę obiektów małej architektury,
- rozbiórki elementów dróg i ulic,
- rozbiórki elementów sieci uzbrojenia terenu,
- rozbiórki elementów małej architektury i ogrodzeń,
- rozbiórki budynków mieszkalnych, gospodarczych i usługowych oraz budowli,
- rozbiórki przepustów.
2) Wykonanie i wprowadzenie stałej organizacji ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg – urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu.
3) Wykonanie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas wykonywanych robót (w tym zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy).
4) Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi dojazdowe i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót i w okresie usuwania wad.
5) Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z zawartymi przez Wykonawcę ustaleniami z właściwymi Zarządcami dróg.
6) Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
7) Oznakowanie w terenie pasa drogowego świadkami z napisem „pas drogowy”.
8) Opracowanie dokumentacji powykonawczej.
9) Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Plan orientacyjny inwestycji na odcinku Poręba do Ostrów Mazowiecka.